Prelucrarea datelor cu caracter personal
Notă de informare privind
prelucrarea datelor cu caracter personal
Prezenta notă
produce efecte începând cu data de: 25.05.2018
Nota de informare
se aplică website-ul nostru: frigider-auto.ro
Fomco va face toate eforturile necesare pentru a prelucra
datele dumneavoastră personale, în
deplină concordanță cu prevederile regulamentului (UE) 2012/679 (”GDPR” sau
”Regulamentul general privind protecția datelor”), precum și cu prevederile
oricărei altei legislații, aplicabile pe teritoriul României. În acest
document, vă informăm despre modul în care colectăm, utilizăm,
transferăm și protejăm datele dumneavoastră cu caracter personal, atunci când
interacționați cu noi în legătură cu produsele și serviciile noastre, inclusiv
prin site-urile noastre web.
Ne rezervăm dreptul de a actualiza și modifica periodic
această Notă de informare, pentru a reflecta orice modificări ale modului în
care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, sau orice modificări
ale cadrului legal. În cazul oricărei astfel de modificări, vom afișa pe
website-urile noastre versiunea modificată a acestei note, motiv pentru care vă
rugam să verificați periodic conținutul acestei pagini.
Cine suntem și cum ne puteți contacta
Fomco este denumirea comercială a Fomco TradeSRL,
persoană juridică de naționalitate română, având sediul social în Jud. Mureș,
Cristești, Str. Principală, nr. 801/E, cu număr de înregistrare în Registrul
Comerțului J26/742/2002, cod unic de înregistrare fiscală RO 16054708 (în
continuare “Fomco” sau “noi“). În sensul legislației cu privire
la protecția datelor, suntem operator atunci când prelucrăm
datele dumneavoastră cu caracter personal.
Pentru că suntem întotdeauna deschiși să aflăm opiniile
dumneavoastră, precum și să vă furnizăm orice informații suplimentare de care
ați putea avea nevoie cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră, vă
încurajăm să contactați responsabilul Fomco cu protecția datelor, la
adresa de e-mail dpo@fomco.ro
sau prin poștă sau curier la adresa: Str. Principală, Nr. 801/E, 547145,
Cristești, Jud. Mureș, cu mențiunea: în atenția Responsabilului Fomco cu
protecția datelor.
1. De ce și cum prelucrăm date dumneavoastrăpersonale?
1.1.FOMCO
colectează ”email” pentru contactarea dumneavoastră, în vederea discutării
detaliilor referitoare la locul livrării produselor
1.2. FOMCO
colectează ”telefon” pentru contactarea dumneavoastră, în vederea discutării
detaliilor referitoare la garanțiile produselor
1.3. FOMCO
colectează ”nume și prenume” pentru contactarea dumneavoastră, în vederea
discutării detaliilor referitoare la locul livrării produselor
2. Cine este responsabil cu prelucrarea datelor cu
caracter personal?
2.1.FOMCO:
·
decidem
de ce sunt prelucrate datele dumneavoastră personale,
·
decidem
cum sunt prelucrate datele dumneavoastră personale și
·
suntem
responsabili pentru prelucrarea datelor dumneavoastră personale.
2.2. Pentru
orice informații suplimentare cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră
personale, vă rugăm să contactați responsabilul Fomco cu protecția datelor, la
adresa de e-mail dpo@fomco.ro sau prin poștă sau curier la adresa: Str.
Principală, Nr. 801/E, 547145, Cristești, Jud. Mureș.
3. De la cine colectăm și cum colectăm datele
dumneavoastră personale?
3.1. FOMCO
colectează datele dumneavoastre personale :
a.) direct de la dumneavoastră;
b.) electronic, folosind formularul de pe website
3.2. Când ne furnizați
datele personale ale dumneavoastră?
a.) furnizarea
din partea dumneavoastră este permisă și voluntară: telefon, email, nume,
prenume, denumire companie;
b.) furnizarea
din partea dumneavoastră este permisă și obligatorie: numele și prenumele, datele
de facturare.
3.3.Dacă nu ne furnizați
datele dumneavoastră personale și această furnizare este voluntară, acest lucru
nu vă poate afecta.
3.4. Dacă nu ne furnizați
datele dumneavostră personale și această furnizare este obligatorie, acest
lucru vă poate afecta: nu vom putea realiza procesul de facturare și înregistrarea
fiscală a relației comerciale cu dumneavoastră, prin urmare nu vă vom putea
livra produsele comandate.
3.5. Furnizarea
obligatorie a datelor cu caracter personal este o cerință necesară pentru
încheierea unui contract.
4. Situațiile în care prelucrăm datele dumneavoastră
personale
4.1 Colectăm date personale: ale cumpărătorilor și/sau clienților.
8.2 FOMCO este o întreprindere privată
8.3 Prelucrăm datele dumneavoastră personale
din: sectorul privat.
8.4 Prelucrăm datele dumneavoastră personale
într-o situație care implică:
a.) o
activitate care este comercială
b.) o activitate de oferire de bunuri, sau
servicii
c.) o activitate online
d.) un contract sau care se referă la o aderare
într-un contract.
e.) datele dumneavoastră personale, furnizate
direct, în calitate de cumpărător sau client
5. Folosim
procese de profilare automată și decizii automatizate?
5.1 Putem să colectăm și să prelucrăm ulterior, anumite informații cu privire
la comportamentul dvs în timpul vizitării site-urilor noastre web, pentru a vă
personaliza experiența online și a vă pune la dispoziție oferte adaptate
profilului dumneavoastră Vă invităm să aflați mai multe detalii în acest sens
prin consultarea secțiunii privitoare la scopurile prelucrării de mai jos.
5.2 Nu folosim
datele dumneavoastră personale pentru a lua decizii automate despre
dumneavoastră.
6. Despre scopurile pentru care prelucrăm date
personale
6.1. Scopurile noastre, pentru care prelucrăm date personale sunt reale,
prezente, și legitime.
6.2. Datele cu caracter personal furnizate de
dumneavoastră, clienți și/sau parteneri, prin intermediul serviciilor puse la
dispoziție de FOMCO, fie prin intermediul contractelor în care FOMCO este
parte, sunt prelucrate în temeiul și cu respectarea art.5 din Legea 677/2001
și/sau în baza consimțământului persoanei vizate.
6.3. Datele cu caracter personal sunt prelucrate atât în scopul îndeplinirii de
către FOMCO a unor și/sau mai multe obligații asumate prin contractele semnate
și implicit în conformitate cu obligațiile ce ne revin în temeiul legislației
specifice, inclusiv a protejării intereselor legitime ale FOMCO (cum ar fi dar
fără a se limita la: protejarea sediilor, punctelor de lucru, eliminarea
riscurilor cu privire la fraude informatice și sau economice, operațiuni de
marketing etc.)
6.4 FOMCO nu prelucrează datele dumneavoastră personale în scopuri secundare
care sunt incompatibile cu scopurile principale pentru care datele dumneavoastră
personale sunt colectate inițial, fără consimțământul dumneavoastră prealabil.
7. Păstrarea în
timp a datelor dumneavoastră personale.
7.1. Fomco poate păstra datele
prelucrate pentru diferite perioade de timp, apreciate ca fiind rezonabile, conform
principiilor de proporționalitate și necesitate, și în orice caz până la
atingerea scopurilor în care au fost prelucrate. Păstrăm datele dumneavoastră
numai pentru perioada necesară pentru atingerea scopului, pentru care deținem
datele, pentru a satisface nevoile dumneavoastră sau pentru a ne îndeplini
obligațiile impuse de lege.
8.
Dezvăluirea datele dumneavostră personale
8.1. După
caz, putem transmite sau oferi acces la anumite date cu caracter personal ale dumneavoastră
următoarelor categorii de destinatari:
– societăților din cadrul aceluiași
grup de societăți ca Fomco;
– partenerilor Fomco;
– furnizorilor de servicii de curierat;
– furnizorilor de servicii de plată/bancare;
– furnizorilor de servicii de cercetare de piață;
– societăților de asigurare;
– furnizorilor de servicii IT;
– altor societăți cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piață a
bunurilor si serviciilor noastre.
În cazul în care ne revine o obligație legală sau dacă este necesar pentru a ne
apăra un interes legitim, putem de asemenea divulga anumite date cu caracter
personal unor autorități publice.
8.2. Încadrarea legală pe care se bazează divulgarea datelor dumneavoastră
personale către destinatari sunt:
8.2.1. Legislația fiscală din România.
8.3. Dacă în viitor vom dezvălui datele dumneavoastră personale unui
destinatar, atunci vă vom informa asupra momentului dezvăluirii și numelui
destinatarilor.
9. Transferarea datelor dumneavoastră personale în
afara UE sau SEE?
9.1. Informațiile personale pot fi prelucrate de către personalul nostru care
operează în afara UE sau a SEE, alți membri ai grupului nostru sau ai unor
operatori terți de date pentru scopurile menționate mai sus. Dacă furnizăm
orice informații cu caracter personal despre dumneavoastră unor astfel de entități aflate în afara
SEE, vom lua măsurile adecvate pentru a ne asigura că destinatarul vă
protejează în mod corespunzător informațiile personale, în conformitate cu
această notă de informare.
10. Sunt datele dumneavoastră personale în siguranță?
10.1. Vă ținem în siguranță datele personale
- cu măsuri
tehnice corespunzătoare,
- cu măsuri
organizatorice adecvate,
- cu un nivel
adecvat de securitate,
- împotriva
prelucrării neautorizate,
- împotriva
prelucrării ilegale,
- împotriva
pierderii accidentale sau ilegale,
- împotriva
distrugerii accidentale sau ilegale;
- împotriva
daunelor accidentale sau ilegale.
10.2. Am implementat măsuri pentru a:
10.2.1. descoperi breșe de securitate.
10.2.2. documenta cauzele incidentului de securitate.
10.2.3. documenta care date personale sunt afectate de incidentul de
securitate.
10.2.4. documenta acțiunile (și motivele acțiunilor) pentru a remedia
încălcarea securității.
10.2.5 limita consecințele incidentului de securitate.
10.2.6 recupera date personale.
10.2.7 reveni la o stare normală de prelucrare a datelor cu caracter personal.
10.3 Dacă avem un grad de certitudine rezonabil că s-a produs o încălcare a
securității prelucrării datelor dumneavoastră personale, atunci:
10.3.1 raportăm incidentul de securitate catre managementul companiei noastre.
10.3.2 desemnăm o persoana responsabilă pentru:
a.) a analiza dacă încălcarea securității poate avea efecte nefavorabile pentru
dumneavoastră,
b.) a informa personalul relevant din organizația noastră,
c.) a determina în ce măsură este necesară notificarea Autorității de
Supraveghere cu privire la incidentul de securitate, și
d.) a stabili dacă este necesar să vă comunicăm informații despre incidentul de
securitate.
10.3.3 investigăm incidentul de securitate.
10.3.4 încercăm să împiedicăm incidentul de securitate să ducă la distrugerea
accidentală sau ilegală a datelor personale, pierderea accidentală sau ilegală
a controlului datelor cu caracter personal,
pierderea accidentală sau ilegală a accesului la datele cu caracter personal, alterarea
accidentală sau ilegală a datelor cu caracter personal, divulgarea neautorizată
a datelor cu caracter personal, sau
acces neautorizat la datele cu caracter personal.
10.3.5 depunem toate eforturile pentru atenuarea riscului imediat de producere
a unui prejudiciu.
10.3.6 notificăm Autoritatea de Supraveghere cu privire la incidentul de
securitate, dacă încălcarea este susceptibilă să ducă la un risc ridicat pentru
drepturile și libertățile dumneavoastră
10.3.7 vă informăm despre încălcarea securității:
a.) dacă încălcarea este susceptibilă să ducă la un risc ridicat pentru
drepturile și libertățile dumneavoastră, cât mai repede posibil, prin canale de
contact adecvate, cum ar fi, dar fără a se limita la: prin e-mail, SMS, bannere
proeminente pe site-ul nostru, comunicări poștale, reclame proeminente în
mass-media.
10.3.8. Nu suntem obligați să vă informăm direct dacă:
a.) am luat măsuri pentru a face ca datele dumneavoastră personale să fie de
neînțeles, inutilizabil oricărei persoane care nu este autorizată să le
acceseze,
b.) imediat după incidentul de securitate, am luat măsuri pentru a ne asigura
că riscul ridicat pentru drepturile și libertățile dumneavoastră nu mai este
posibil să se producă sau
c.) ar implica eforturi disproporționate. Într-un astfel de caz, vă vom informa
prin intermediul rețelelor publice.
11. Suntem certificați și am aderat la un cod
de conduită?
11.1 Nu folosim un organism de certificare autorizat pentru a certifica faptul
că respectăm legea.
11.2 Nu am aderat la un cod de conduită aprobat, care demonstrează că respectăm
legea când procesăm datele dumneavoastră personale.
12. Care sunt
drepturile dumneavoastră?
12.1. Vă respectăm drepturile care privesc protecția datelor dumneavoastră
personale.
12.2. Aveți dreptul de acces la
datele dumneavoastră personale. Aveți dreptul să solicitați confirmarea dacă
procesăm oricare dintre informațiile dumneavoastră cu caracter personal. Dacă
este cazul, puteți avea acces la informațiile dumneavoastră cu caracter
personal și la anumite informații referitoare la modul în care acestea sunt
procesate. În unele cazuri, ne puteți cere să vă furnizăm o copie electronică a
informațiilor dumneavoastră.
12.3. Aveți dreptul la rectificarea
datelor dumneavoastră personale. Aveți dreptul de a obține de la Fomco,
rectificarea datelor cu caracter personal inexacte care vă privesc. Ținându-se
seama de scopurile în care au fost prelucrate datele, aveți dreptul de a obține
completarea datelor cu caracter personal care sunt incomplete, inclusiv prin
furnizarea unei declarații suplimentare.
12.4. Aveți dreptul de a fi uitat /dreptul
la ștergerea datelor dumneavoastră personale. În anumite circumstanțe,
aveți dreptul să vi se șteargă datele cu caracter personal. Puteți face o
astfel de solicitare în orice moment, iar Fomco va evalua îndeplinirea cererii
dumneavoastră, însă acest drept se supune oricăror drepturi sau obligații
legale potrivit cărora poate fi necesar să păstrăm datele. Pentru situațiile în
care, conform legii, stabilim că solicitarea dumneavoastră de a vi se șterge
informațiile cu caracter personal trebuie să fie respectată, Fomco va îndeplini
acest lucru fără întârzieri nejustificate.
12.5. Aveți dreptul să obțineți de la
noi restricționarea prelucrării datelor dumneavoastră personale. Acest lucru
înseamnă că prelucrarea datelor dumneavoastră este limitată, astfel
încât să putem păstra datele, dar să nu le utilizăm sau să le procesăm.
Acest drept se aplică în circumstanțe specifice prevăzute de Regulamentul
general privind protecția datelor, și anume:
a) contestați exactitatea datelor – restricționarea se va aplica pentru o
perioadă care să îi permită Fomco să verifice exactitatea datelor;
b) prelucrarea este ilegală, iar dumneavoastră vă opuneți ștergerii datelor cu
caracter personal, solicitând în schimb restricționarea utilizării lor;
c) Fomco nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul
prelucrării, iar dumneavoastră le solicitați pentru constatarea, exercitarea
sau apărarea unui drept în instanță; sau
d) v-ați opus din motive legate de situația particulară în care vă aflați
împotriva prelucrării întemeiate pe interesul legitim al Fomco, inclusiv
crearea de profiluri pe baza respectivelor prelucrări – restricționarea se va
aplica pentru o perioadă care să permită Fomco să verifice dacă drepturile
legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei vizate.
În cazul în care prelucrarea a fost restricționată
conform celor de mai sus, astfel de date cu caracter personal pot, cu excepția
stocării, să fie prelucrate numai cu consimțământul dumneavoastră sau pentru
constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță sau pentru
protecția drepturilor unei alte persoane fizice sau juridice sau din motive de
interes public.
12.6. Aveți dreptul la portabilitatea
datelor dumneavoastră - Aveți dreptul să mutați, să copiați sau să
transferați datele care vă interesează din baza noastră de date într-o
alta. Acest lucru se aplică numai datelor pe care le-ați furnizat, atunci
când procesarea se bazează pe consimțământul dumneavoastră sau pe baza
unui contract și este implementată prin mijloace automate.
12.7. Dacă prelucrăm datele dumneavoastră personale în scopuri de marketing
direct, inclusiv profilarea (în măsura în care este legată de un astfel de
marketing direct), aveți dreptul să
obiectați cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră personale în
acest scop. Vă puteți dezabona sau renunța la comunicarea noastră de
marketing direct în orice moment. Este mai ușor să faceți acest lucru dând
click pe linkul „dezabonare” în orice e-mail sau comunicare pe care vi le
trimitem.
13. Cum vă puteți exercita drepturile?
13.1 Acceptăm numai solicitări scrise, deoarece nu putem face față
solicitărilor verbale imediat, fără să:
·
analizăm mai
întâi conținutului cererii și fără să
·
vă identificăm
mai întâi.
13.2. Cererea dumneavoastră trebuie să conțină
o descriere detaliată și precisă a dreptului pe care doriți să-l exercitați.
Trebuie să ne furnizați o copie a unui document de identificare pentru a vă
confirma identitatea ca, de exemplu, un carnet de identitate sau un document
din care să conțină
- un număr de identificare,
- țara de emisiune,
- perioada de valabilitate,
- numele dumneavoastră,
- adresa dumneavoastră, și
- data dumneavoastră de nastere.
Orice alte date conținute în copia
documentului de identificare, cum ar fi o fotografie sau orice alte
caracteristici personale, pot fi mascate.
Nu vom accepta alte mijloace de a vă asigura identitatea.
Folosirea informațiilor din documentul dumneavoastră de identificare este
limitată la activitatea de confirmare a identității dumneavoastră și nu va
genera o stocare a datelor dumneavoastră personale mai mult decât este necesar
în acest scop.
Puteți trimite solicitarea dumneavoastră referitoare la protecția datelor dumneavoastră
personale la adresa noastră de email: dpo@fomco.ro.
13.3 Veți primi răspunsul nostru la cererile dumneavoastră care vizează
protecția datelor dumneavoastră personale la adresa de email.
13.4 Am desemnat o persoană responsabilă de tratarea cererilor dumneavoastră
referitoare la protecția datelor dumneavoastră personale.
13.5. Am implementat politici care ne asigură faptul că o cerere privind
protecția datelor dumneavoastră personale este:
- recunoscută, și
- soluționată in termenele
prevăzute de lege.
13.6. Vă informăm despre modul în care ne
ocupăm de cererea dumneavoastră (prin care vă exercitați drepturile) cu privire
la protecția datelor dumneavoastră personale: într-o lună de la data primirii
cererii.
14. Aveți dreptul de a depune o plângere?
14.1 Puteți depune o plângere la o autoritate de supraveghere
- la domiciliul dumneavoastră
obișnuit în UE și SEE.
- la locul dumneavoastră de muncă
în UE și SEE.
- la locul presupusei încălcări în
UE și în SEE.
Autoritatea de supraveghere trebuie să vă
informeze într-un termen rezonabil cu privire la
- progresul plângerii și
- rezultatul plângerii.
În cazul în care
considerați că drepturile de care beneficiați în calitate de persoană vizată au
fost încălcate, vă puteți adresa oricând, cu o plângere sau sesizare în acest
sens, Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter
Personal, cu sediul în Bulevardul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod
poștal 010336, București, România (fax: +40 314 059 602, email: anspdcp@dataprotection.ro). De asemenea, puteți introduce o acțiune în
justiție, pe rolul instanțelor judecătorești competente.
15. Puteți alege setările de
confidențialitate?
15.1. Ne puteți declara alegerea dumneavoastră privind prelucrarea datelor dumneavoastră
personale la: dpo@fomco.ro
15.2. Ne puteți declara că:
15.2.1. doriți să vă retrageți consimțământul privind prelucrarea datelor dumneavoastră
personale.
15.2.2. doriți să accesați datele dumneavoastră personale.
15.2.3. doriți să modificați datele dumneavoastră personale.
15.2.4. doriți să stergeți datele dumneavoastră personale.
15.2.5. doriți să restricționăm prelucrarea datelor dumneavoastră personale.
15.2.6. doriți să transmitem datele dumneavoastră personale.
15.3. Vă invităm să ne declarați alegerea dumneavoastră privind prelucrarea
datelor dumneavoastră personale prin intermediul:
15.3.1. adresei de email: dpo@fomco.ro
15.3.2. poștei sau curierului, la adresa: Str. Principală, Nr. 801/E, 547145,
Cristești, Jud. Mureș
15.4. FOMCO respectă alegerea declarată cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră
personale, și ajustăm procesarea în acord cu alegerea declarată.
15.5. Vom asigura comunicarea alegerii dumneavoastră cu privire la prelucrarea
datelor dumneavoastră personale către destinatarii cărora le dezvăluim aceste
date personale.
16. Veți fi informat despre schimbările
politicii de confidențialitate?
16.1. Dacă ne schimbăm politica de confidențialitate, vom publica o nouă
versiune a acesteia.
16.2. Nu punem la dispoziție versiunile anterioare ale politicii noastre de
confidențialitate.
17. Exonerarea de
răspundere
17.1. Acest site poate conține
legături către alte site-uri și/sau alte pagini web care nu sunt proprietatea
Fomco. Fomco nu își asumă nicio responsabilitate cu privire la conținutul
acestor site-uri și, prin urmare, nu va putea fi ținută răspunzătoare pentru
conținutul, publicitatea, bunurile, serviciile, software-ul, informațiile sau
alte materiale disponibile pe sau prin intermediul acestor site-uri. Fomco nu
va fi responsabilă de pierderea datelor cu caracter personal, de orice efecte
negative asupra datelor personale ale vizitatorilor sau de alte daune morale
și/ sau patrimoniale cauzate de accesul la respectivele site-uri.